اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

منبر خانواده|چه کار کنیم حرف‌مان در خانه شنیده شود؟+فیلم

وقتی احساسات، ظرفیت، علائق و نیازهای یکدیگر را در خانواده درک کردیم اتفاقات قشنگی می افتد. اگر ظرفیت و نیازهای طرف مقابل را بفهمیم طوری صحبت می کنیم که حرف مان فهمیده شود، و جذاب باشد و قابل قبول باشد

منبر خانواده|چه کار کنیم حرف‌مان در خانه شنیده شود؟+فیلم

گروه خانواده؛ محمد نگینی: حجت‌الاسلام ماندگاری در گفتگو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس در  ادامه بحث مختصات خانواده حسینی گفت: در یک خانواده به سبک تربیت حسینی ضمن حفظ احترام متقابل و اعتماد متقابل، افراد آن خانواده نسبت به یکدیگر به درک متقابل هم رسیده اند. 

 

 

وی افزود: در درک متقابل وقتی پدر خانواده از بیرون می آید وخسته است، نباید تصور کند که مادر و سایر فرزندان فقط خوش گذرانی می کردند، مادر خانواده هم در خانه زحمت کشیده است و خسته هست و باید یکدیگر را درک کنند. 

ماندگاری ادامه داد: اگر درک متقابل وجود نداشته باشد، باعث ایجاد توقع بی‌جا می شود. بچه ها و همسر خانواده هم باید پدر را درک کنند تا توقع زیادی ایجاد نشود. فرزندان هم باید درک کنند که پدر خانواده به سختی دارد زحمت می کشد و با کم و کاستی ها کنار بیایند. 

وی تاکید کرد: وقتی احساسات، ظرفیت، علائق و نیازهای یکدیگر را در خانواده درک کردیم اتفاقات قشنگی می افتد. اگر ظرفیت و نیازهای طرف مقابل را بفهمیم طوری صحبت می کنیم که حرف مان فهمیده شود، و جذاب باشد و قابل قبول باشد. 

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین علیه السلام هم در سخت ترین شرایط فرزندان و خانواده ش را درک می کردند. در شرایط سخت روز عاشورا وقتی فرزندش طلب محبت می کند، از اسب پیاده می شود و حضرت سکینه را نوازش می کنند و به آغوش می گیرند و درک می کند. با تمام محبت با فرزند خود صحبت می کند. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول